Belastingaangifte

Na een scheiding kan het invullen van de belastingaangifte best ingewikkeld lijken. Wij kunnen hier ook in ondersteunen.

Maak een afspraak
belastingaangifte
marriage 8937363 1920

Scheiden en belasting: Niet onderschatten

Het komt helaas vaak voor dat gescheiden stellen een flinke naheffing ontvangen na hun scheiding. Volgens de Belastingdienst krijgt ongeveer 27% van de mensen die scheiden in het jaar na hun scheiding een naheffing. Dit kan leiden tot onverwachte financiële problemen.

Een scheiding brengt veel teweeg. Emoties, praktische zaken regelen, misschien een nieuw huis zoeken, en voor de kinderen verandert er vaak ook veel. Het is begrijpelijk dat de belastingaangifte niet bovenaan je lijstje staat. Toch is het belangrijk om de belastingaangifte goed aan te pakken. Door deze goed in te vullen, kun je onnodige naheffingen en mogelijke financiële problemen voorkomen. In dit artikel help ik je stap voor stap om ervoor te zorgen dat je niets over het hoofd ziet.

Reviews

Wat anderen zeggen

  • Right choice

    As we have accomplished the final step now, I would like to express gratitude for helping us along the journey. This was a far better experience than what we had with the “famous” Amsterdam lawyer – more friendly, lighter, quicker and simply pragmatic. I feel this was the right choice to cooperate with you and I would like to thank you. I wish you all the best,

    Bartosz

  • Deskundig

    Bedankt voor je deskundige advies bij onze scheiding en de tips rond verkrijgen huurwoning. Ik heb nu een huurwoning in de buurt van de school van de kinderen. Fijn dat je ook de aangifte voor ons gaat verzorgen. Het geeft me extra rust dat ik weet dat onze afspraken uit het convenant goed worden verwerkt.

    Michel

  • Goede kwaliteit

    Ik wil je met deze weg hartelijk bedanken voor al je hulp onze scheiding. Vooral het eindeloze geduld wat je hebt opgebracht met deze zaak. In het bijzonder voor je persoonlijke en deskundige aanpakIn combinatie met je vakkundige betrokken het heel erg goed en fijn Nogmaals bedankt.

    Erik

  • Betrokken

    Bedankt voor je persoonlijke en deskundige in combinatie met vakmatige betrokkenheid. Heel goed!

    Erik

  • Goede ondersteuning

    Wij willen je hierbij hartelijk bedanken voor de goede hulp en de goede ondersteuning. De samenwerking met de hypotheek adviseur was ook fijn waardoor we alles snel konden regelen. Mijn ex-partner kan gelukkig in de woning blijven en ik heb mijn gekochte woning behouden. Bedankt!

    Gert

  • Zeer kundig

    Bedankt voor je deskundige advies bij onze scheiding de hulp bij overname woning. Het was zeer kundig, flexibel en klantvriendelijk. Ze heeft ons zowel op het gebied van mediation geweldig geholpen alsmede wonen. Het overname traject liep zeer snel en beter dan ik verwachte. Bedankt voor de hulp

    Katie

  • Eindeloos geduld en rust

    Wij wil je hierbij hartelijk bedanken voor al je hulp en steun onze scheiding. Vooral het eindeloze geduld en je rust. In het bijzonder voor je persoonlijke en deskundige aanpak waardoor het voorspoedig verliep. Mijn ex-partner kan gelukkig in de woning blijven en ik heb nu een appartement.

    Grace

  • Persoonlijk en deskundig

    Wij wil je hierbij hartelijk bedanken voor al je snelle hulp en de goede ondersteuning. In het bijzonder voor je persoonlijke en deskundige aanpak waardoor het voorspoedig verliep. Mijn ex-partner kan gelukkig in de woning blijven en ik heb mijn gekochte woning behouden.

    Alex

Stappenplan

Als geregistreerd intermediair bij de Belastingdienst kan ik rechtstreeks met hen communiceren. Met mijn Becon-nummer dien ik jouw aangifte in, zonder dat ik jouw DigiD nodig heb. Dit is veilig voor jou, omdat het niet verstandig is om je DigiD zomaar te delen.

Stap 1: Informatie opvragen

Wanneer wij de belastingaangifte verzorg hoef jij alleen de benodigde documenten toe te sturen.

Stap 2: belastingdienst vraagt uw akkoord

De Belastingdienst stuurt jou een brief waarin ze bevestigen vragen om een bevestiging dat wij de aangifte voor jou mogen regelen.

Stap 3: stuurt informatie aan mij

Wanneer je alle benodigde documenten en de code van de Belastingdienst hebt, stuur je deze door naar ons. Wij zullen de aangifte verzorgen.

Stap 4: Concept aangifte

Zodra de aangifte in concept klaar is, sturen wij deze eerst naar jou door.

Stap 5: Bespreken concept aangifte

Indien nodig zullen wij de concept aangifte eerst met jou door spreken.

Stap 6: Versturen aangifte

De aangifte wordt digitaal verstuurd. Je kunt in de online omgeving van de Belastingdienst zien dat de aangifte is ontvangen.

Uitstel vragen

Soms is het nodig om uitstel voor de aangifte aan te vragen. Als je mij vóór 1 mei de opdracht geeft, kan ik uitstel aanvragen voor een jaar. Dit biedt extra tijd om alles goed te regelen.

Met onze hulp kun je de belastingaangifte na een scheiding snel en efficiënt regelen, zodat je je kunt concentreren op de andere belangrijke zaken in je leven.

Veelgestelde vragen

De uitkomst van mediation is bindend als beide partijen tot een overeenkomst komen en deze schriftelijk vastleggen. In dat geval is de overeenkomst juridisch afdwingbaar. Het is belangrijk om te benadrukken dat de mediator geen beslissingen neemt, maar jullie begeleidt om zelf tot een oplossing te komen

Mediation verschilt van een juridische procedure doordat het gericht is op samenwerking en het vinden van gemeenschappelijke oplossingen, terwijl een juridische procedure zich richt op het verkrijgen van een juridisch oordeel van een rechter. Mediation biedt meer ruimte voor maatwerk en kan sneller, kosteneffectiever en minder stressvol zijn dan een juridisch proces.

Gefinancierde recht hulp (toevoeging) is mogelijk. Dit kunnen wij tijdens het kennismakingsgesprek bespreken. Na tekenen mediationovereenkomst wordt het dan aangevraagd

Als u uw eigen woning verkoopt en een andere woning koopt, kunt u te maken krijgen met de bijleenregeling. Daardoor mag u mogelijk niet alle (hypotheek)rente aftrekken als u een nieuwe woning koopt.Het is van belang dat u goed geadviseerd wordt.

De kosten die u maakt voor het regelen van uw scheiding zijn niet aftrekbaar. Bent u degene die de alimentatie ontvangt en hebt u kosten gemaakt voor het verkrijgen, verhogen of behouden van partneralimentatie, dan kunt u deze kosten wel fiscaal aftrekken. Denk hierbij aan kosten voor juridische hulp en proceskosten. Ook eventuele kosten voor de incasso van alimentatie zijn fiscaal aftrekbaar. De advocaat- en proceskosten om de alimentatie te bepalen of te wijzigen zijn niet aftrekbaar.

Houd er rekening mee dat u alleen de rente en kosten mag aftrekken voor uw eigenwoningschuld. Dat is het deel van uw hypotheek of lening dat gaat over uw eigen woning. Bijvoorbeeld:- om de woning te kopen, te verbeteren of te onderhouden.- advies- en bemiddelingskosten voor uw hypotheekadviseur- bereidstellingsprovisie (dat geld betaalt u aan de bank of een verzekeraar om de aangeboden rente in de offerte te verlengen)- notariskosten voor de hypotheekakte- kadastrale rechten voor de hypotheekakte- taxatiekosten voor het krijgen van de lening- kosten voor de aanvraag van de Nationale Hypotheek Garantie- boeterente- bouwrente die u betaalde ná het tekenen van het voorlopig koopcontract, maar vóór het tekenen van de hypotheekakte- kosten voor uw nieuwbouwdepot of verbouwingslening of verbouwingsdepot

De mogelijkheden bespreken?

Op zoek naar rust in een nieuwe toekomst? Maak een vrijblijvende afspraak en ontdek de vele voordelen van scheiden met een mediator.